Wasmachine geeft foutmelding E20, E21, C2 of F2 weer op het display

Laatst bijgewerkt 11-8-2021 09:56

Probleem

  • Wasmachine geeft foutmelding E20, E21, E22, E23, E24, E25, E32, C2 of F2 weer op het display.
  • Wasmachine pompt niet meer af en geeft AEG wasmachine storing E20 op het display weer.
  • Wasmachine pompt niet af en het start/pauze lampje knippert 2x.

Geldt voor

  • Wasmachine
  • Wasmachine bovenlader  
  • Was-droogcombinatie

Oplossing

De AEG wasmachine storing E20 of een andere foutcode wijst op een storing in de waterafvoer. 

  1. Controleer de afvoerinstallatie
    • De afvoerslang mag zich niet meer dan 10 cm in de afvoer bevinden. 
    • Zorg voor de juiste afvoerhoogte. De hoogte van de afvoer mag niet hoger zijn dan 100 cm en niet lager dan 60 cm boven de onderkant van de machine.
    • Raadpleeg de installatie-instructies in je gebruikershandleiding of de afzonderlijke installatiehandleiding die met je toestel is meegeleverd.

  2. Controleer of de afvoer niet verstopt is.

  3. Zorg ervoor dat de afvoerslang niet geknikt, beschadigd of gebogen is.

    Raadpleeg de installatie-instructies in je gebruikershandleiding of de afzonderlijke installatiehandleiding die met je toestel is meegeleverd.

  4. Reinig de pomp en het filter

    Neem het filter uit en reinig volgens de gebruiksaanwijzing.
    Controleer of het filter niet beschadigd is. Als het filter intact is, plaats je deze terug en draai je het filter goed met de hand vast.

  5. Gebruik minder wasmiddel

    Als je te veel wasmiddel gebruikt, kan er te veel schuim ontstaan.
    Schakel de machine uit en laat deze een paar uur staan totdat het schuim is verdwenen, en probeer de machine opnieuw op te starten.
    Maak de machine regelmatig schoon met 'Clean & Care'. Het verzorgingsproduct ontkalkt, ontvet en reinigt de wasmachine. Voor maximaal voordeel moet het eenmaal per maand of na elke 30 wasbeurten worden gebruikt. Doe de volledige inhoud van een zak in de lege wasmachine en draai een 60°C programma zonder voorwas. Koop hier het 'Clean & Care' verzorgingsproduct in de webshop.

  6. Neem contact met ons op als de foutcode blijft verschijnen.
    Of maak zelf een online service afspraak. De afspraak kan 24 uur per dag geboekt worden, kies daarbij de datum die voor jou het beste past.

Oorzaak

  • Wanneer de de pomp of het filter verstopt zit door munten of andere dingen.
  • Als de afvoer te hoog of te laag is kan de afvoerpomp het op te pompen water niet verwerken.
  • Als de afvoerslang te diep in de afvoerbuis zit , kan het water tijdens het afpompen terug de machine inkomen.
  • Als de afvoer verstopt is kan het water niet weggepompt worden.
  • Als de slang dubbel gevouwen zit of geknikt is, kan het water niet worden afgevoerd.
Service-afspraak maken
Service-afspraak maken

Dankzij onze betrouwbare en professionele service kun je erop vertrouwen dat wij elke dag de best mogelijke zorgkwaliteit leveren. Dat is onze belofte aan jou. We hebben vakkundige technici die je in het hele land snel van dienst kunnen zijn. Bij reparaties maken we uitsluitend gebruik van originele Zanussi onderdelen.

Onderdelen en accessoires
Onderdelen en accessoires

Vind originele reserveonderdelen of accessoires voor je apparaat in onze webshop en laat ze direct bij jouw thuis leveren.